Na zkoušku přidán mód ggraffiti umožňující volně malovat na existující bloky pomocí barevných sprejů. Zatím se malby neukládají a zmizí nejpozději restartem serveru, takže můžete experimentovat a zkoušet.
Stohy umístitelných ingotů lze nově vodorovně otáčet pomocí klíčů či šroubováku.
Barvicí pistole nově podporuje novou 64-barevnou paletu color4dir. Postupně bude přibývat bloků, které touto paletou půjdou barvit.
Většina bloků z módu techpack_stairway přepnuta z dělené palety na color4dir. U bloků umístěných ve světě by to mělo být ošetřeno, ale pokud jste měli nějaký v inventáři, zůstane vám po něm jen neznámý předmět. Dělnické postavy mají nárok na výměnu těchto předmětů za aktuální.
Opraveny nefunkční recepty u stolní lampy a vysoké lampy.
Přidána funkce bankovních účtů. Na účet je možno vkládat peníze přes výrobní mřížku (tlačítko „vložit na účet“) a vybírat přímo do inventáře. Zatím je integrována s inventářem, ale ne s obchodními terminály.
Přidána funkce obchodování a ukazování předmětů mezi hráčskými postavami (kromě nových). Pravým kliknutím na postavu jí nabídnete obchod, daná postava pravým klikem na vaší postavu potvrdí a otevře se okno. Podrobnější popis napíšu na web.
V inventáři na kartě batohů se nově skrývá paleta předmětů. Uvolněného prostoru využiji pro rozšíření a nové uspořádání batohů (počítám s tím, že velký batoh bude mít 45 slotů namísto stávajících 24).
Žlutou barvu lze nově vyrobit i z železné rudy a kbelíků vody.
Přepracován systém batohů. Batohů nyní může být maximálně 6 (místo původních 8), ale jsou větší (15/30/45 dávek). Batohy je nově možno pojmenovat.
Do okna inventáře přidána karta s přehledným nastavením různých parametrů účtu.
Přijaté postavy (tzn. dělnické i kouzelnické) si nově mohou zvolit pro příkaz /začátek jeden ze tří nabízených cílů.
Přidána možnost stáhnout čerstvě vydanou knihu (např. kvůli chybě při vydávání). Stažení je možné nejvýše 12 hodin, nejdéle do restartu serveru a jen pokud z knihy po vydání bylo pořízeno méně než pět kopií.
Přidána soukromá světová kotva. Je dostupná dělnickým i kouzelnickým postavám a umožňuje vybraný mapový blok dočasně ukotvit jako aktivní, takže v něm poběží stroje apod. Přidán příkaz /mojekotvy, který vám vypíše vaše zapnuté kotvy.
Režim usnadnění je nově dostupný všem kouzelnickým postavám, ale platí jen do odhlášení ze hry. Zapíná se v nastavení profilu nebo kouzelnickou hůlkou. Nová kouzelnická hůlka nahrazuje původní žezlo usnadnění.
Knihy se nově svazují s postavou až prvním uložením, zatímco barvu získávají prvním otevřením nebo umístěním do světa.
Aktualizace poštovního módu. Poštovní mód má nyní mnohem pokročilejší a přehlednější rozhraní. Případné zjištěné chyby prosím hlaste, ať mohou být opraveny.
Soukromé světové kotvy nově umožňují zobrazit oblast, kterou ovlivňují.
Nový mód přidává „krásnou oblohu“. Je implementován západ i východ slunce, ale déšť zatím nevypadá dobře (to ještě napravím).
Cestovní budky nově ukazují vypočítané ceny cest do cílových míst, ale zatím nevybírají peníze (výběr plánuji spustit od 1. března).
Implementována historie pohýbů na bankovním účtu (dostupná přes tlačítko v inventáři). Z téhož okna lze také zadat platební převod.
Přidána funkce „mzdy“: jednou denně, když se přihlásíte do hry a něco děláte, pět minut po přihlášení do hry dostanete 30,- Kčs.
Bezhotovostní platby integrovány do obchodního terminálu. Nyní může zákazník/ice platit i přijímat platbu při nákupu/prodeji bezhotovostně (což je také nastaveno jako výchozí nastavení). Toto neplatí na straně vlastníka/ice terminálu, tam budou platby vždy brány pouze z inventáře terminálu a ukládány zase do inventáře terminálu.
Nový mechanismus rozměňování (uplatňuje se především při platbě v obchodním terminálu v hotovosti).
Stavitelskému kompasu přidány nové barvy a v místě cíle nově zobrazuje malou barevnou tečku.
Přidány hromady dřeva (zatím jen dva druhy kmenů), hromady je možno vrstvit podobně jako umístitelné ingoty.
Do infotextu sudu na kvašení přidána hladina vody.
Opravena chyba, kvůli které nebylo funkční posazení se na většinu typů lavic a křesel.
Batohy již nejsou dostupné novým postavám (stejně jich nemohly využít).
Obchodním terminálům zrušeny viditelné titulky. Titulky lze sice stále nastavit, ale již se nezobrazují.
Zrušena polární záře na Vánočním ostrově (v kombinaci s „krásnou oblohou“ způsobovala potíže).
U cestovních budek přidána prodleva podle ceny. Prodleva je již zapnutá, ale netýká se nových postav a Administrace. Při té příležitosti byl přepracován mechanismus přemísťování používaný příkazy /začátek a /domů, takže pokud narazíte na nějakou chybu při přemísťování, nahlašte ji, prosím.
Snížen jas a kontrast nové oblohy a upravena mlha na horizontu.
Opravena obloha za deště.
Přidáno automatické odstraňování zapomenutých kol nových postav.
Přidáni smajlíci: příkazem /s (popř. /smajlík) vyvoláte okno pro výběr smajlíka. Vybraný smajlík se zobrazí nad vaší postavou.
Do inventáře (na kartu batohů) přidán odpadkový koš. Předměty ke zničení dočasně končí tam. Pokud něco zničíte omylem, mělo by to jít z koše obnovit.
Do nastavení přidána možnost vyhozené předměty vyhazovat do koše místo na zem. To by vám mělo pomoci se rychle a snadno zbavovat klávesou Q nechtěných předmětů.
Vypnut systém elektřiny módu Technic. VN a SN strojům a bateriím nově stačí dva kusy kabelu v krychli 5x5, NN stroje (ne baterie) nevyžadují nic, takže si konečně můžete na cesty brát soustruh a nestarat se o generování elektřiny.
Vylepšeno rozhraní soustruhu: nyní namísto nepřehledných schématických obrázků ukazuje po vložení materiálu bloky, které opravdu dokáže vyrobit. Kliknutím na aktivní tvar lze soustruh vypnout, abyste si mohli vklidu rozmyslet, který tvar chcete zvolit.
Přidány tři nové tvary pro kotoučovou pilu: kvádr, komín a komín široký.
Z materiálů soustruhu odebrán blok cínu a blok nerezu.
U průmyslového lisu a kompresorů rozšířen vstup, aby šlo vložit víc dávek.
Do nastavení přidána tlačítka spouštějící některé příkazy dostupné dosud jen z četu.
Řezačky písmen nově zachovávají barvu použitého jílu.
Pravý klik již nedoprovází animace (animace při levém kliku zůstává). Tím se řeší problém, kdy při obchodování, čtení knih apod. postava hloupě mávala rukou.
Opravena chyba v nové implementaci přemísťování, která způsobovala pád serveru v případě přerušení přemísťování.
Výraznější lišta odpočtu při přemísťování, příkaz /odpočítat má nově lepší ikonu a po skončení odpočtu dá zvukový signál.
Přidán „ohořelý kmen“ včetně tvarů na kotoučové pile.
Přidány řečnické pulty z několika druhů dřeva.
Přidány náhrobky z dlažebního kamene s mechem.
Přidána možnost barvit rámy některých druhů skla (zejm. obyčejného, svítícího a supersvítícího). Barva se v tomto případě nezachová po vytěžení bloků (do inventáře dostanete zase obyčejné sklo).
Přidána možnost vracení šatů po vyzkoušení: u obchodního terminálu je nutno ji aktivovat a pak doplnit „regál na vracení šatů“ a „pás na potvrzení nákupu šatů“.
Do rozhraní nastavení obchodního terminálu přidáno pole se vzorky mincí pro snadné nastavení ceny.
Znemožněno volné plavání v tekoucí vodě. Toto opatření je primárně cíleno proti nerealistickému plavání proti proudu u vodopádu, které ho umožňovalo používat jako žebřík. Pokud způsobí problémy, budu je nějak řešit.
Odebrány meče.
Nové postavy nově dostávají výchozí oblečení (což je má motivovat k upřednostňování vzhledů bez předvolby) a víceméně náhodně vybraný vzhled.
Oprava rozmístění prvků v okně ke čtení plakátu (nyní již tlačítka nepřekrývají text).
Obchodní terminál: oprava překladů tlačítek týkajících se vzdálených úložišť.
Zvýrazněna zpráva při nabídce obchodování pravým klikem.
Technický detail: oprava odvozování skupin u tvarů na kotoučové pile. Některé tvary tak mohly mírně změnit své chování.