Novinky a zápisky zo železníc

Odpovědět
Ján Haluška
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Novinky a zápisky zo železníc

Příspěvek od Ján Haluška »

Zdravím,

Rozhodol som sa založiť vlákno informujúce o aktuálnom stave železničnej siete. Budem sem pridávať informácie o výstavbe, výlukách, taktiež mapky a iné grafické prílohy. Takže, poďme na to.

Tento mesiac bol dokončený pilotný projekt zabezpečenia trate medzi stanicami Střed a Rasterdam. Naučil som sa pracovať s Ks návestidlami, ktoré vedia nastavovať rýchlosť aj režim posunu. Veľmi v tomto ohľade pomohla táto dokumentácia: https://y5nw.codeberg.page/advtrains-doc/#x1-340003.8

Aktuálne sú v prevádzke 3 automatické linky. Linka 1 (okružná) a linka 3 nie sú zatiaľ dostatočne dobre zabezpečené, linka 1 vôbec. Pre obe sa bude v budúcnosti meniť trasovanie po dohode s Administráciou. Prikladám mapku aktuálneho stavu:
stav 17 11.png
stav 17 11.png (45.42 KiB) Zobrazeno 1625 x
V pravom hornom rohu si môžete všimnúť aj logo, ktoré som navrhol pre fiktívnu spoločnosť spravujúcu železničnú infraštruktúru a vozidlá na serveri - Dráhy Českého hvozdu. V pláne mám vytvoriť kanceláriu na práve prestavovanej stanici Střed, kde bude možné podávať pripomienky k tratiam a vlakom.

V blízkej dobe príde aj na úpravu železničných predpisov, reflektujúcich moje nové znalosti a pripomienky Administrácie.
Ján Haluška
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Re: Novinky a zápisky zo železníc

Příspěvek od Ján Haluška »

Dnes som zaviedol zabezpečenie od už zabezpečenej trati medzi Rasterdamom a Středom až po Výstaviště. Rovno som spravil celú stanicu, chýba ešte zabezpečiť odstavné koľaje, spravované Singularis. Prvý raz som v praxi použil aj diaľkovú detekčnú koľaj - funguje na princípe, že keď vlak obsadí úsek, koľaje to detekujú. To využívam na spustenie svetelnej signalizácie priecestia pri Výstavišti, a je to omnoho elegantnejšie riešenie ako bežné detekčné koľaje.

Preštudoval som si nové železničné predpisy a odteraz sa nimi riadim. Všetky nové vlakové linky už budú využívať S-schému číslovania (S1, S2, S3...), linku 1 premenujem až po otvorení nového úseku na Výstaviště a Hlavní nádraží. Do (ďalekého) budúcna možno uvažovať aj nad rýchlikmi (R1, R2...), to však zatiaľ neočakávam kvôli nízkej hustote zástavby na serveri.

Na starej linke 3 sa zrazili vlaky - všimol som si totiž, že keď položím koľaj na zastavenie v stanici pred idúci vlak, ten sa doslova otočí cez seba a upaľuje opačným smerom. Premávka zostane prerušená dovtedy, dokým nepretrasujem linku S1. Je tiež jednoduchšie zavádzať zabezpečenie, keď po trati nechodia vlaky.
Administrace
Příspěvky: 175
Registrován: 20 lis 2022, 08:08

Železniční novinky 2025/01

Příspěvek od Administrace »

Ke konci prosince jsem dokončil/a zabezpečení trati na Vánoční ostrov a postavil/a kolejový trojúhelník u stanice Vánoční ostrov (na obracení vlaků). Rovněž jsem nainstaloval/a kompletní zabezpečení na všechny koleje stanice Český hvozd hlavní nádraží, postavil/a základ budoucího depa jihovýchodně od hlavního nádraží a uvedl/a do zkušebního provozu linku S3 Český hvozd hl. n. – Vánoční ostrov.

Původní uspořádání na Vánočním ostrově, kde vlaky pro příjezd i odjezd používaly stejnou kolej, způsobilo kolaps (deadlock), proto nyní vlaky používají jednu kolej na příjezd a druhou na odjezd, což ale znamená do budoucna nutnost dostavět další nástupiště pro příležitostnou dopravu.

Jednoho dne ráno se linka kompletně zasekla na odbočce do Úskalí. Vlak odbočku projel směrem na hlavní nádraží, ale neuvolnil sekci, takže všechny ostatní vlaky zůstaly postupně stát v předchozích úsecích. Přestavěl/a jsem tedy odbočku tak, aby se snížila pravděpodobnost, že k tomu dojde znovu, a linku dále sleduji. S uvedením do veřejného provozu počítám zhruba v polovině ledna.

Nyní jsem také uvedl/a do krátkodobého zkušebního provozu kyvadlovou dopravu na trase Český hvozd hl. n. (3. kolej) — Třešňová. Cílem je ověřit stabilitu zabezpečení na odbočce.

Na železniční zastávce Dvořákův dvůr jsem rekonstruoval/a nástupiště s použitím jiných materiálů a nyní vyměňuji stožáry veřejného osvětlení v České Amazonii.
Administrace
Příspěvky: 175
Registrován: 20 lis 2022, 08:08

Linka S3 uvedena do provozu

Příspěvek od Administrace »

Od 14. ledna 2025 je linka S3 Český hvozd hl.n. – Vánoční ostrov uvedena do odstrého provozu. Kyvadlová doprava Český hvozd hl.n. – Třešňová je při té příležitosti zrušena.
Ján Haluška
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Novinky a zápisky zo železníc – 15. 1. 2025

Příspěvek od Ján Haluška »

Na aktuálnej linke S2 medzi Rasterdamom a Nádražím Střed zavedené nové japonské vlakové súpravy. Majú detailnejšie textúry a je z nich lepší výhľad.
Na Nádraží Střed som zmenil text odjazdových cedúľ na typ Mono - lepšie sa s ním pracuje, keďže písmená majú rovnakú šírku.

Na trase medzi Výstavištěm a zastávke Dvořákův dvůr som na návestidlách nastavil základné cesty potrebné k prevádzke rozšírenia linky S2.
Ján Haluška
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Linka S2 predĺžená

Příspěvek od Ján Haluška »

Linka S2 je oddnes predĺžená od Středu až po Hlavní nádraží. Interval linky je 5 minút, obsluha je zabezpečená 4× 4-vozovými súpravami E230.

Trasa je nasledovná: ČH hlavní nádraží - Výstaviště - Dvořákův dvůr - Střed - Pískoviště, hotel - Pískoviště - Rasterdam
Opačným smerom je vynechávaná zastávka Dvořákův dvůr.

Na stanici Střed vlaky zastavujú v jednej alebo druhej polovici nástupišťa podľa toho, či pôjdu smerom na Rasterdam alebo Hlavní nádraží. To je zaznačené aj na odjazdovej tabuli a tieto časti nástupišťa (sektory) majú pridelené písmená A a B.

Nasledovať bude zaradenie do zoznamu vlakových liniek s použitím celoserverového nástroja, pridanie chýbajúcich vlakových ciest na tejto trase a prípadné doplnenie RC (Route Code) pre automatické nastavovanie ciest pre mimo-linkové vlaky.

Prikladám aj aktuálny stav liniek:
Linky 2025-01-18.png
Linky 2025-01-18.png (63.67 KiB) Zobrazeno 210 x
Ján Haluška
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Informačné systémy + budova ČH střed

Příspěvek od Ján Haluška »

Na trase linky S2 som aktualizoval všetky informačné cedule, obrazovky a plagáty. Na plagátoch je vždy detailný rozpis zastávok.

Po pár neúspešných pokusoch sa mi podarilo zaradiť do serverového prehľadu liniek (dostupnú cez príkaz /linky) linku S2. To umožňuje zobrazenie polohy vlakov a ich meškania.

Na niektorých zastávkach tejto linky testujem vyznačenie polohy zastavujúceho vlaku pomocou červeného značkovača. Farba značkovača vždy zodpovedá farbe linky (v tomto prípade S2).

A taktiež som pokročil vo výstavbe staničnej budovy Střed. Hotová je aspoň fasáda; interiéru, ani streche som sa zatiaľ nevenoval.
Ján Haluška
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Linka S1 spustená

Příspěvek od Ján Haluška »

Spustená skúšobná prevádzka linky S1. Jedná sa o okružnú linku. Smer je oproti zrušenej linke 1 opačný; zastávky sú nasledovné:
- Střed
- Hlavní nádraží
- Výstaviště
- Rasterdam
- Pískoviště
- Pískoviště, hotel
- Střed
- ...

Interval: 5 minút; oproti železničnému času je posunutý o 2,5 minúty, čo zabezpečuje striedanie linky S1 a S2 s 2,5 minútovým intervalom medzi Rasterdamom a Středom.

Pozornému oku tiež neušlo, že namiesto pôvodného malého okruhu (vynechávajúceho Pískoviště a Rasterdam) je tu viac zastávok.
Aby bolo možné linku sprevádzkovať, zaviedol som zabezpečenie na trasách Střed – Hlavní nádraží a Výstaviště – Rasterdam (zatiaľ len v jednom smere). Ak sa vyjadrí Singularis, môžem prípadne umožniť obojsmernú jazdu medzi Středom a Hl. n. na aktuálnej jednokoľajke. Stálo by tiež za zváženie upgradovať dvoje priecestia na tejto trase krížmi so svetelnou a zvukovou signalizáciou.

Pravdepodobne zajtra (alebo neskôr) pridám túto linku aj do serverového systému /vlaky.
Ján Haluška
Příspěvky: 28
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Budova stanice Střed dokončená

Příspěvek od Ján Haluška »

Dnes som dokončil rekonštrukciu stanice Střed. Pribudla zeleň (kríky a pôvodne vyrúbané stromy), stojany na bicykle a nová čakáreň na prízemí. Dokončil som aj strechu a na prvom poschodí je už aj kancelária Drah Českého hvozdu. Tu je možné podávať pripomienky k železniciam a vlakom. Logo spoločnosti bolo taktiež pridané na strechu.

Testujem aj experimentálny rozhlas - zatiaľ som nechal zobrazovať len predvolené nastavenia, teda linku a najbližší odchod.
Odpovědět