Novinky a zápisky zo železníc

Odpovědět
Ján Haluška
Příspěvky: 22
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Novinky a zápisky zo železníc

Příspěvek od Ján Haluška »

Zdravím,

Rozhodol som sa založiť vlákno informujúce o aktuálnom stave železničnej siete. Budem sem pridávať informácie o výstavbe, výlukách, taktiež mapky a iné grafické prílohy. Takže, poďme na to.

Tento mesiac bol dokončený pilotný projekt zabezpečenia trate medzi stanicami Střed a Rasterdam. Naučil som sa pracovať s Ks návestidlami, ktoré vedia nastavovať rýchlosť aj režim posunu. Veľmi v tomto ohľade pomohla táto dokumentácia: https://y5nw.codeberg.page/advtrains-doc/#x1-340003.8

Aktuálne sú v prevádzke 3 automatické linky. Linka 1 (okružná) a linka 3 nie sú zatiaľ dostatočne dobre zabezpečené, linka 1 vôbec. Pre obe sa bude v budúcnosti meniť trasovanie po dohode s Administráciou. Prikladám mapku aktuálneho stavu:
stav 17 11.png
stav 17 11.png (45.42 KiB) Zobrazeno 292 x
V pravom hornom rohu si môžete všimnúť aj logo, ktoré som navrhol pre fiktívnu spoločnosť spravujúcu železničnú infraštruktúru a vozidlá na serveri - Dráhy Českého hvozdu. V pláne mám vytvoriť kanceláriu na práve prestavovanej stanici Střed, kde bude možné podávať pripomienky k tratiam a vlakom.

V blízkej dobe príde aj na úpravu železničných predpisov, reflektujúcich moje nové znalosti a pripomienky Administrácie.
Ján Haluška
Příspěvky: 22
Registrován: 25 lis 2022, 19:38

Re: Novinky a zápisky zo železníc

Příspěvek od Ján Haluška »

Dnes som zaviedol zabezpečenie od už zabezpečenej trati medzi Rasterdamom a Středom až po Výstaviště. Rovno som spravil celú stanicu, chýba ešte zabezpečiť odstavné koľaje, spravované Singularis. Prvý raz som v praxi použil aj diaľkovú detekčnú koľaj - funguje na princípe, že keď vlak obsadí úsek, koľaje to detekujú. To využívam na spustenie svetelnej signalizácie priecestia pri Výstavišti, a je to omnoho elegantnejšie riešenie ako bežné detekčné koľaje.

Preštudoval som si nové železničné predpisy a odteraz sa nimi riadim. Všetky nové vlakové linky už budú využívať S-schému číslovania (S1, S2, S3...), linku 1 premenujem až po otvorení nového úseku na Výstaviště a Hlavní nádraží. Do (ďalekého) budúcna možno uvažovať aj nad rýchlikmi (R1, R2...), to však zatiaľ neočakávam kvôli nízkej hustote zástavby na serveri.

Na starej linke 3 sa zrazili vlaky - všimol som si totiž, že keď položím koľaj na zastavenie v stanici pred idúci vlak, ten sa doslova otočí cez seba a upaľuje opačným smerom. Premávka zostane prerušená dovtedy, dokým nepretrasujem linku S1. Je tiež jednoduchšie zavádzať zabezpečenie, keď po trati nechodia vlaky.
Odpovědět