Nainstaloval/a jsem zabezpečení na úsek Třešňová – Úskalí (úsek Český hvozd hl.n. – Třešňová již zabezpečený byl). V některých stanicích ještě není úplně dodělané.
Úsek Lhota pod Točnou – Věčný Jeseník bude nějakou dobu v dlouhodobé výluce, protože dá dost práce dodělat okolí trati a během toho by bylo dobré, aby tam nejezdily vlaky. Náhradní dopravu za tento úsek jsem zajistil/a už nyní červenými cestovními budkami na nástupištích. Trať je tedy použitelná v úsecích Český hvozd hl. n. – Lhota pod Točnou a Věčný Jeseník – Úskalí.
Dále jsem do zkušebního provozu uvedl/a výlukovou variantu linky S4, která jezdí kyvadlově v úseku Věčný Jeseník – Úskalí; provoz je zatím nepravidelný.
Také jsem trochu zapracoval/a na stanicích Lhota pod Točnou (nový podchod a nástupiště) a Duhový most (výměna stožárů s osvětlením).
Novinky a zápisky zo železníc
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25 lis 2022, 19:38
Pokrok na linke S4
Trať linky S4 je už zabezpečená na úsekoch Česká <-> Lhota pod Točnou a Věčný Jeseník <-> Úskalí. Na prvej zmienenej aktuálne jazdí jedna päťčlánková súprava E320 zelenej farby, čas jazdy je približne 10 minút.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25 lis 2022, 19:38
Re: Novinky a zápisky zo železníc
Keďže sa mi pokazil počítač (zhoretý procesor), momentálne používam záložný starší notebook, ktorý nie je dostatočne výkonný, aby plynule zvládal hru na Českom hvozde. Občas sa na serveri cez leto objavím, ale asi sa nebudem púšťať do veľkých projektov, to až po obstaraní nového zariadenia pravdepodobne v septembri (9/2025). Napriek tomu som si pripravil aktuálnu mapu siete Českých drah použitím nástroja na tennessine.co.uk/metro. Aktuálne sú v prevádzke všetky základné linky: S1, S2, S3 a S4. Prerušovanou čiarou sú znázornené aktuálne výluky a predĺženie trás vo výstavbe. Pre stanicu Rasterdam už zobrazujem ikonku experimentálnej linky električky; experimentálnej preto, lebo nie sú ešte dobre doriešené zastávky a tunel.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25 lis 2022, 19:38
Dokončenie stanice Výstaviště
Výrazne som "vytunil" stanicu Výstaviště. Na nástupištiach aj v budove sa nachádzajú digitálne odjazdové tabule; na nástupištiach sú zobrazované informácie len pre relevantné koľaje (snáď také veľké množstvo cedúľ nebude nadmerne zaťažovať server). Taktiež som pridal nové linkové cedule a dokončil všetky možné vlakové cesty, aj s nastavovaním rýchlosti a posunmi.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25 lis 2022, 19:38
Predĺženie S4 do Drakdanova a RasterTram
Linka S4 bola úspešne predĺžená z České do Drakdanova. Budem ale musieť prekopať odjazdy v /linky, keďže sa nezobrazujú správne po zmene počiatočnej stanice.
V Rasterdame som konečne dokončil električkový tunel pre linku 1 siete RasterTram. Ten sa napája na otoč na streche stanice Pískoviště, ktorý som zrecykloval aj napriek príliš ambicióznym plánom v minulosti, a to pridaním T-križovatky v tuneli. Linka je okružná a obojsmerná, a obsluhuje zatiaľ veľmi provizórne zastávky Rasterdam (žel. st.), Merveillská, Pískoviště (žel. st.), Brdárska a Solárna. Linka zatiaľ nie je zaradená do systému /linky, preto nefunguje ani odjazdová tabuľa na stanici Rasterdam.
Fungujú však už odjazdové tabule pre vlaky liniek S1 a S2 na tejto stanici, aj na podzemných nástupištiach A a B, na ktorých som tiež upravil linkové cedule.
V Rasterdame som konečne dokončil električkový tunel pre linku 1 siete RasterTram. Ten sa napája na otoč na streche stanice Pískoviště, ktorý som zrecykloval aj napriek príliš ambicióznym plánom v minulosti, a to pridaním T-križovatky v tuneli. Linka je okružná a obojsmerná, a obsluhuje zatiaľ veľmi provizórne zastávky Rasterdam (žel. st.), Merveillská, Pískoviště (žel. st.), Brdárska a Solárna. Linka zatiaľ nie je zaradená do systému /linky, preto nefunguje ani odjazdová tabuľa na stanici Rasterdam.
Fungujú však už odjazdové tabule pre vlaky liniek S1 a S2 na tejto stanici, aj na podzemných nástupištiach A a B, na ktorých som tiež upravil linkové cedule.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25 lis 2022, 19:38
Cyklogaráž na Rasterdamskej stanici
V podzemí cez podjazd paralelný s podchodom na električkové nástupištia sa po novom viete dostať do staničnej cyklogaráže. Je prepojená priamo s nástupišťami električky. V blízkej budúcnosti bude vybudovaná aj stajňa, avšak na povrchu, pravdepodobne oproti starej budovy stanice. Plánujem tiež zrecyklovať pôvodný podchod s obrazmi buď ako pešiu trasu, alebo po rozšírení aj pre bicykle a jazdcov. Popri tom som tiež mierne upravil ostré hrany cyklotrás a chodníkov pred stanicou, spolu s vylepšením osvetlenia.